Методична скарбничка

1. Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations/




ОРІЄНТОВНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ

1.  Чи відповідає мій урок програмі?
2.  Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці на­вчальні, виховні і розвиваючі завдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4.  Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцен­тувати увагу учнів на його вивченні?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутріпредметний і міжпредметний зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи були вдалими вибір і поєднання?
7.  Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) доміну­вали на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися об­сяг і складність домашнього завдання? Чи було воно диференційованим?
10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?



Примірна схема самоаналізу уроку

Клас: ______________
Тема уроку: _________________
Тип уроку та його структура: ______________________
1. Яке місце даного уроку в темі? Як цей урок пов'язаний з попереднім, як цей урок працює на подальші уроки?
2. Коротка психолого-педагогічна характеристика класу.
Які особливості учнів були враховані при плануванні уроку?
3. Яка триєдина дидактична мета уроку (його повчальний, розвиваючий, виховний об'єкт), дати оцінку успішності в досягненні мети уроку.
4. Відбір змісту, форм і методів навчання відповідно до мети уроку. Виділити головний етап і дати повний його аналіз, ґрунтуючись на результатах навчання на уроці. Яке поєднання методів навчання було вибране для пояснення нового матеріалу?
5. Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи уроку? Чи логічні "зв'язки" між цими етапами? Показати, як інші етапи працювали на головний етап?
6. Відбір дидактичних матеріалів, ТЗН, наочних посібників відповідно до цілей уроку.
7. Як організований контроль засвоєння знань, умінь і навиків учнів? На яких етапах уроку? У яких формах і якими методами здійснювався? Як організовано регулювання і корекцію знань учнів?
8. Психологічна атмосфера на уроці і спілкування вчителя і учнів.
9. Як Ви оцінюєте результати уроку? Чи вдалося реалізувати всі поставлені завдання уроку? Якщо не вдалося, то чому?

Анкета для визначення шкільної мотивації
 
Мета: визначення відношення дітей до школи, навчального процесу
Шкала оцінювання відповідейПозитивне відношення – 3 бали (так)
Нейтральна відповідь – 1 бал (не знаю)
Негативна відповідь – 0 балів  (ні)
Запитання

1.     Тобі подобається в школі чи не дуже?
2.     Вранці, коли ти прокидаєшся , ти завжди з радістю йдеш в школу чи тобі хочеться залишитися вдома?
3.     Якщо б вчитель сказав, що завтра в школу необов’язково приходити всім учням, ти б пішов в школу чи залишився вдома?
4.     Тобі подобається, коли у вас відміняють які-небудь уроки?
5.     Ти хотів би, щоб не задавали домашніх завдань?
6.     Ти хотів би, щоб в школі залишились одні перерви?
7.     Ти часто розповідаєш про школу батькам?
8.     Ти хотів би, щоб у тебе був менш суворий вчитель?
9.     У тебе в класі багато друзів?
10.           Тобі подобаються твої однолітки? 
Оцінювання результатів
25-30 балів – високий рівень шкільної мотивації, навчальна активність
20- 24 бали – нормальна шкільна мотивація
15-19 балів – позитивне відношення до школи, але школи приваблює позанавчальними сторонами
10-14 балів – низький рівень шкільної мотивації
нижче 10 балів – негативне відношення до школи, шкільна дезадаптація



Комментариев нет:

Отправить комментарий