Інформація для батьків

Поради батькам




Формула успішного виховання особистості.
1. Сприймайте креативність дитини належним чином.
2. Навчиться помічати успіхи дитини.
3. Розвиньте креативність у своєї дитини.
4. Навчиться встановлювати контакт з дитиною.
5. Визначайте раніше невизнані або невикористані можливості дитини.
6. Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно, якщо вона цього потребує.
7. Давайте дитині свободу вибору галузі й методів досягнення мети.
8. Створюйте умови для конкретного втілення творчих ідей дитини.
9. Заохочуйте дитину до участі у груповому творчому процесі.
10. Заохочуйте до роботи над проектами, запропонованими самою дитиною.
11. Не тисніть на дитину, створюйте вільну, невимушену атмосферу.
12. Схвалюйте результати діяльності у якійсь одній галузі з метою спонукати бажання випробувати себе в інших видах діяльності.
13. Підкреслюйте позитивне значення індивідуальних особливостей дитини.
14. Шукайте потенційні можливості дитини, якщо вона у чому-небудь відстає.
15. Підтримуйте своїм авторитетом дитину, що висловлює відмінну від інших думку і у зв’язку з цим відчуває тиск з боку своїх однолітків.
16. Створюйте ситуації, за яких ваша дитина, що не виявляє особливих успіхів у навчанні, матиме можливість тісного спілкування зі здібнішою дитиною.
17. Допомагайте дитині знаходити в її фантазіях зв’язок із реальним світом.
18. Виявляйте терпиме ставлення (принаймні тимчасово) до можливого безладдя у зв’язку з творчою роботою дитини.
19. Заохочуйте максимальне залучення дитини до творчої роботи зі старшими дітьми.
20. Постійно переконуйте дитину, що ви для неї є однодумцем, а не опонентом.
Поради батькам, як провести канікули з дітьми
Порада 1. Заздалегідь продумайте, як будуть організовані канікули вашої дитини.
Порада 2. Прогулянки, ігри та спортивні заняття на свіжому повітрі – ось кращий відпочинок після шкільних занять. Ми часто недооцінюємо значення прогулянки для нормального росту та розвитку дітей. Тому в канікули у вашої дитини не повинно бути «рухового голодування».
Порада 3. У канікули необхідно подбати і про безпеку дитини. У зимову пору року чимало хвилювань додає ожеледиця, а також настільки улюблені нашими дітьми катання на санках, лижах, ковзанах. Переконайтеся, що все спортивне спорядження справно і в повному порядку. Не зайвою, напевно, буде і відповідна екіпіровка для цих зимових розваг.
Порада 4. Час, коли дитина лягати спати, снідає, обідає і вечеряє, в канікули має залишатися тим же, що і в звичайні дні. Це, звичайно, не означає, що неприпустимі деякі відходження від режиму, але вони повинні бути в межах розумного.




Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)

Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Інститутам післядипломної педагогічної освіти
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів
З метою збалансування навчального навантаження учнів загальноосвітніх навчальних закладів, збереження їх здоров'я Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо обсягу і  характеру домашніх завдань.
Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Заступник Міністра                               В.В.Тесленко

Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Головним завданням сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу, в тому числі й організації домашньої самостійної роботи.
Основною метою домашніх завдань є: закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.
Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:
-       розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань;
-       врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань та ін.;
-       формування загальнонавчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо).
Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їх організму протягом дня.
При визначені форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно враховувати специфіку навчального предмета, пізнавальні можливості учнів, їх вольові якості та уподобання тощо.
Домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові; індивідуальні, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають індивідуальні здібності та інтереси дитини; групові та парні, що направлені на дослідницьку. пошукову, аналітичну роботу, співпрацю, співдружність тощо; репродуктивного. конструктивно-варіативного та творчого характеру.
Домашні завдання можна диференціювати в залежності від підготовки учнів, їх індивідуальних особливостей сприйняття, пам'яті, мислення, урізноманітнюючи при цьому зміст домашніх робіт та їх характер.
Згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування. утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), у 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв; у 3 класі - 1 години 10 хв; 4 класі - 1 год. 30 хв; у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години.
Звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил. При визначенні обсягів домашніх завдань необхідним є врахування темп) і ритму роботи учнів, навантаження їх навчальною роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров'я.
Домашні завдання не рекомендується задавати на канікули, на вихідні та святкові дні.
Добір завдань для домашньої роботи, інструктаж щодо їх виконання (повний, стислий, конкретний тощо) учитель продумує завчасно і фіксує в поурочному плані-конспекті уроку.
Домашнє завдання може бути задано з предметів інваріантної частини навчального плану, з будь-якого розділу програми, але тоді, коли його доцільність вмотивована.
Успішне виконання учнями домашніх завдань в значній мірі залежить від співпраці учителя з їхніми батьками. Важливо переконати батьків у тому, що дотримання оптимального режиму виконання домашніх завдань, їх посильна допомога і контроль за виконанням сприятимуть розв'язанню основної мені навчальної домашньої роботи. Вчитель повинен знайомити батьків з основними програмовими вимогами до навчальних предметів, усного та писемного мовлення молодших школярів тощо, повідомляти батьків про результати виконання домашніх завдань.
Місце подачі домашнього завдання може бути на будь-якому етапі уроку.
Не допускається подача домашнього завдання під час чи після дзвінка на перерву, після уроків, оскільки воно в повній мірі не фіксується дітьми; учні позбавлені можливості ставити запитання; учитель не встигає пояснити суть завдання.
Форми перевірки домашнього завдання можуть бути різними: фронтальна, індивідуальна, колективна, само-, взаємоперевірка, творча тощо. Вибір форми контролю залежить від змісту, виду і мети домашнього завдання.

В.о. директора департаменту          О.В.Єресько        Ващенко Л.С. 486-10-83



Тест
«Які ви батьки?»
Визначте ті фрази, які ви часто використовуєте в спілкуванні з дітьми.
Скільки разів тобі повторювати?
Порадь, будь-ласка, як мені вчинити в даній ситуації?
Не знаю, що я без тебе робила?
І в кого ти такий (а) удався (лась)?
Які в тебе чудові друзі!
Ну на кого ти схожий (а)?
Ти моя опора і помічник (ця).
Ну що в тебе за друзі?
Про що ти тільки думаєш?
Який (а) ти в мене розумний (а)?
А як ти вважаєш сину (донько)?
У всіх діти як діти, а ти!
Який (а) ти в мене кмітливий (а).
Ключ до тесту
«Які ви батьки?»
7 – 8 балів – ви живите з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення особистості.
9 – 10 балів – ви непослідовні у взаєминах з дитиною. Вона поважає вас, хоча й не завжди з вами відверта. На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10 – 12 балів – вам необхідно бути уважним у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить від випадку більшою мірою, ніж від вас.
13 балів – ви самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує недовіра. Поки не пізно, спробуйте приділяти дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.

Оцінювання рівня тривожності й схильності дитини до неврозу(О.Захаров) 
Мета. Оцінити емоційний стан дитини залежно від поведінкових реакцій.
Інструкція батькам дитини. Якщо відзначена особливість поведінки виражена і зростає в останні роки, то відповідний пункт оцініть у 2 бали. Якщо зазначені прояви зустрічаються періодично, то відповідний пункт оцініть у 1 бал. З відсутності названих у пункті особливостей поведінки виставляється 0 балів.
Твердження
1.Легко засмучується, багато переживає, усе занадто близько бере до серця.
2.Коли щось не так – плаче, не може заспокоїтися.
3.Вередує без причини; дратується через дрібниці; не може чекати, терпіти.
4.Дуже часто ображається; сердиться, не терпить ніяких зауважень.
5.Украй нестійка у настрої, може сміятися і плакати одночасно.
6.Сумує і засмучується без очевидної причини.
7.Як і в перші роки свого життя, ссе соску, палець; усе крутить у руках.
8.Довго не засинає без світла і присутності поруч близьких; неспокійно спить,часто прокидається вночі; не може вранці одразу отямитися.
9.Стає надто збудливою, коли потрібно стримуватися, або загальмованою і млявою при виконанні чогось.
10.З'являються виражені страхи, побоювання, боязкість у будь-яких нових,невідомих або відповідальних ситуаціях.
11.Наростає невпевненість у собі, нерішучість у діях і вчинках.
12. Швидко втомлюється, відволікається; не може сконцентрувати увагу три­валий час.
13.Усе важче знайти з дитиною спільну мову, домовитися; постійно змінює рі­шення або занурюється в себе.
14.Скаржиться на головні болі ввечері або на болі в ділянці живота вранці;нерідко блідне, червоніє, упріває; чухається без очевидної причини; алергія; різні висипи на шкірі.
15.Знижується апетит, часто і довго хворіє, підвищується без причини тем­пература; часто пропускає дитячий садок чи школу. 
Інтерпретування результатів
Отримані бали потрібно додати.
30 - 20 балів - невроз безсумнівний;
19 - 15 балів - невроз був або буде найближчим часом;
14 - 10 балів - є ознаки нервового розладу, але вони не обов'язково свідчать про наявність захворювання;
9 - 5 балів - є схильність до виникнення нервового розладу, потрібно бути уважнішими до стану нервової системи дитини;

4 - 0 балів - відхилення несуттєві або є вираженням вікових особливостей дитини, котрі з часом минуть.




Комментариев нет:

Отправить комментарий